luni, 7 iunie 2010

Agaricii

Stiati ca in Miorita traieste o specie rara de trintori, pupincuristi, ipocriti si infatuati ? Acesta specie ar fi aparut cam acum 2110 ani si s-a inmultit devastator in ultimii douazeci.
La prima vedere aceste creaturi par inofensive, chiar prietenoase.
Mai tirziu putem observa ca, precum lupul, isi schimba comportamentul, dar naravul ba. Este cel mai periculos animal pentru jungla democratiei. Studiile arata ca aceasta specie de vertebrate este oricind in stare sa-si sacrifice ( uneori chiar si familia ), apropiatii, prietenii, semenii, doar pentru propriul interes ( meschin, de cele mai multe ori ! ). Istoria,  (chiar si cea contemporana), ne arata ca acest biped este interesat, in mod deosebit, doar "de capra vecinului" si mai de loc, de batatura sa. Birna din propriul ochi este pentru el, in orice situatie, mult mai mica decit paiul din ochiul altuia. El se hraneste cu invidie, iluzii, minciuna si multa prostie. Studiile spun ca ii lipseste educatia muncii, constiinta, bunul simt si verticalitatea.
Este usor de ademenit si manipulat, din patru-n patru ani, cu un mic si o bere proasta.
Isi vinde usor dramul de constiinta si este un vesnic nemultumit si chibitar, un circotas etern.
Nihilismul este starea lui de fapt. Nu gindeste, ci ii place sa fie "cool" lasindu-se manipulat si devine docil cind este vorba de turma, urimind-o fara remuscare si fara ratiune.
Agariciul mioritic este rusinea speciei umane.

(va urma...)

Un comentariu:

  1. Excelent articol, domnule Chirca. L-am citit de cum l-aţi scris, însă nu am avut timp să "comentez". Azi m-am întâlnit cu mai mulţi Agarici decât de obicei şi mi-am adus aminte de cuvintele dumneavoastră. Am revenit deci, să caut continuarea promisă. Abia aştept episodul II. al Agaricilor.
    Cu stimă, Călăuza

    RăspundețiȘtergere